روش های ساده برای مراقبت از موی کودکان کدامند؟

مراقبت از موی کودکان؛ اگر فرزندتان کم‌مو است
بعضی از بچه‌ها با موهای کم به دنیا می‌آیند. در مورد مراقبت از موی کودکان این دسته، نباید فکر کنید نداشتن مو یا کم‌پشت بودن آن باعث می‌شود نیازی به شامپو کردن سرشان نداشته باشند. اگر موهای این بچه‌ها دو بار در هفته شامپو نشود، سبیوم یا چربی کف سر تجمع کرده و باعث ایجاد نقاط زرد، لکه‌های قهوه‌ای و پوسته ریزی خواهد شد. همچنین شامپو کردن مانع از ایجاد فضای مناسب برای رشد شپش سر کودکان خواهد شد.

نکته: اگر دوست دارید علاوه بر مراقبت از موی کودکان، استایل فرزندتان را بدون مو هم زیبا کنید بهتر است سراغ کلاه بروید. استفاده از کلاه دخترانه و پسرانه به تشخیص جنسیت فرزندتان توسط غریبه‌ها کمک می‌کند و تا رویش موهای فرزندتان ظاهر زیباتری به او خواهد داد.


اگر موهای کودکتان نازک و پرمانند است
بعد از رعایت نکات مربوط به اولین آرایشگاه فرزندتان می‌توانید بعضی کارها را خودتان برای او انجام دهید. اگر موهای فرزندتان شبیه پر سبک است و تارهای نازکی دارد؛ با استفاده از شانه و قیچی، قسمتی از موها را که روی گوش‌ها یا چشم می‌رود، کوتاه کنید. این موها را هم حداقل هفته‌ای دو بار شامپو کنید.


مراقبت از موهای فر و ضخیم کودکان
مراقبت از موی کودکان دارای موهای ضخیم یا فر نیاز به دقت بیشتری دارد. از آنجایی که معمولا جنس موهای این بچه‌ها خشک است، بهتر است هفته‌ای یک بار موهایشان را با شامپو بشویید تا زیاد خشک نشود. سپس کمی نرم کننده روی دست‌هایتان پخش کنید، به موهای فرزندتان بزنید و آب بکشید. این کار مانع از خشکی بیش از اندازه موها خواهد شد. آرام شانه کردن موها را به بعد از استفاده از نرم کننده موکول کنید. یادتان باشد باید موهای بچه‌ها را از ریشه تا نوک ساقه و به آرامی شانه کنید، در غیر این صورت باعث گره خوردنشان خواهید شد.

 
 
مراقبت از موهای ضخیم اما صاف

شانه یا بُرسی که برای مراقبت از موی کودکان با موهای ضخیم و صاف استفاده می‌شود، باید بسیار نرم باشد. برای این موها بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید چون معمولا باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در موها می‌شود. شامپو کردن موهای صاف و پر را با استفاده از شامپوی بچه انجام دهید و اگر متوجه شدید موهای فرزندتان زیاد گره می‌خورد می‌توانید با توجه به سن او از اسپری ضد گره مو استفاده کنید.