تاثیر ورزش در دوران بارداری بر کودک

درگذشته یکی از نگرانی‌هایی که در مورد ورزش کردن در دوران بارداری ازان صحبت می‌شد این بود که ممکن است روی کودک اثر منفی داشته باشد. بعضی محققان، اختلال در رشد وکمبود اکسیژن ونتایج ترسناک دیگری را برای کودکانی که مادرانشان ورزش می کنند پیش بینی می کردند. 
برخلاف این تصور ،امروزه محققان بسیاری متوجه شده اند کودکانی که مادران شان در دوران بارداری ورزش می کنند از  سلامت جسمی و روانی برخوردار می‌شوند.

هر چه بیشتر درباره بدنتان و کودک تان بدانید، بیشتر وبهتر می ‌توانید به آنها رسیدگی کنید. بادقت  بیشتر در نوع مواد غذایی و چگونگی مصرف آن ها ، ریسک زایمان پیش از موعد را کم می کنید . کاهش میزان زایمان پیش از موعد از بسیاری از مرگ و میر های نوزادان یک ماهه نیز کم می کند زیرا زایمان پیش از موعد یکی از مهمترین دلایل مرگ ومیر  نوزادان در چند ماهه اول است.

جفت جنین سالم 

بهبود گردش خون مادر حین ورزش به داشتن  جفتی سالم  که جنین در طول دوره بارداری از آن تغذیه می کند، مواد غذای ضروری و اکسیژن را از آن می گیرد و مواد ناسالم و غیرضروری را دفع می کند، کمک می کند . هرچه جفت جنین غنی تر و قوی تر باشد کودک سالم تر خواهد بود.

بالا رفتن تحمل درد زایمان 

به نظرمی رسدکودکان مادرانی که دردوران بارداری ورزش می کنندنیزتحمل وطاقت بیشتری درحین زایمان دارند.این کودکان به حرکت های مادرهنگام ورزش عادت کرده اندپس حین وضع حمل وانقباض عضلات طاقت بیشتری نشان می دهند،مثل این که مادرفعالیت ورزشی دیگری راانجام می دهد.این سطح تحمل سبب کاهش مایع ادراری نوزاددرمحیط ان باعث خطرات جانی   
می شودکه همیشه پزشکان سعی می کنندازان جلوگیری کنند.
«شمامی توانیدسلامت کودکتان راازطریق مقدارضربه های جنین نیزکنترل کنید.    هرروزدرزمان مشخص،به مدت۳۰دقیقه آرام بنشینیدوببینیدچقدرطول میکشد
تاده ضربه به دیواره رحم بزند.بایدهرروزاین زمان تقریبایکسان باشد،چیزی  
کم ترازیک ساعت.اگربیشترازیک ساعت طول کشیدوشمااحتیاج داشتید حرکتی بکنید،چیزی بخوریدودوباره شروع کنید.اگرکاهش یاتغییری درتعدادضربه ها احساس کردید،سریعابه پزشک مراجعه کنید.»

کودک لاغر تر وسالم تر 

اگر در طول دوران بارداری ورزش کنید ،احتمالا کودک تان با وزن کم تری متولد می شود .ممکن است این امر به نظرتان منفی باشد ،وزن کم تر به معنی عدم رشد صحیح جنین نیست،بلکه به معنی کاهش چربی اضافه وغیر ضروری برای بچه است .کودکان لاغر در آینده نیز از اندامی مناسب وسالم برخوردار خواهند ماند . حتی بعضی مطالعات نیز نشان داد ه اند که  مراقبت از کودکانی که مادرانشان در طول بارداری ورزش می کردند آسان تر است و آنها راحت‌تر با محیط خود خو می گیرند .