تهوع صبحگاهی در دوران بارداری

تهوع صبحگاهی ودردهای معده خفیف که صبح ها مادر باردار را اذیت می کند ،دانستن علت بروز بیماری صبحگاهی باعث آرامش و راحتی خیال شما می شود برای آرام کردن معده خود راهکارهایی وجود دارد .
سعی کنید از بیسکویت های بدون شکر ،نان تست ،یا میوه های خشک استفاده کنید .اگر صبح ها حالت تهوع دارید یک بسته بیسکویت خشک در کنار تخت تان نگه دارید وبه محض بیدار شدن از خواب مقداری از آن را بخورید .
غذای سرخ شده یا پر ادویه محدود کنید .
به جای خوردن سه وعده غذای حجیم ،از غذاهای سبک تر در دفعات بیشتر استفاده نمایید.
آب زیاد بنوشید ولی نه به همراه غذا.حداقل نیم ساعت یا بعد از غذا از نوشیدن آب خودداری کنید. 
سعی کنید مایعات را سرد سرد یا گرم گرم بنوشید. اگر مایعات زیاد با معده شما سازگار نیست سهم مایع روزانه خود را توسط میوه ها و سبزیجات تامین نمایید.
 مثلاً کاهو بخورید که محتوای مقدار زیادی آب است.
سعی کنید حتما از دسر های میوه ای، بستنی، ماست یا فراورده های شیر استفاده نمایید.
حتی اگر میل به خوردن چیزی ندارید خودتان را مجبور به این کار کنید معده خالی بیشتر با عث ایجاد تهوع می شود تا معده نیم پر .

کربوهیدرات های مرکب راحت تر از دیگر غذا ها هضم می‌شوند .غذاهایی مثل بیسکویت بدون شکر،نان تست ،غلات خشک،تکه های نان ،کیک های حاوی آرد برنج ،ذرت بو داده ساده ،سیب زمینی تنوری حاوی این کر بو هیدرات ها هستند .
بعضی از مادران باردار بر قدرت پروتئین ها برای کاهش تهوع  صبحگاهی ایمان دارند .از این بین تخم مرغ پخته وپنیر اهمیت بیش تری نسبت به گوشت قرمز دارند .
از بوهایی که حالت تهوع  را در شما تشدید می کنند دوری کنید .برای مثال اگر بوی قهوه تازه دم دلتان را به هم میزند از همسرتان بخواهید قهوه اش را در فضای بیرون اتاق بنوشد . وقتی باید آشپزی کنیدپنجره های آشپزخانه را باز کنید یا هود آشپزخانه را روشن نمایید.
ویتامین هایی که در دوران بارداری تجویز می شود ،مخصوصا آن هایی که حاوی آهن هستند می توانند دستگاه گوارش را تحریک کنند .اگر تهوع شدید صبحگاهی دارید ،برای تغییر این قبیل ویتامین های مصرفی یا حتی در صورت امکان قطع این قبیل رژیم هاباپزشک خود مشورت کنید .
به آرامی حرکت کنید .هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب دقایقی روی لبه تخت تان بنشینید .قبل از شروع حرکات سریع روزمره به معده تان اجازه دهید آرام بگیرد .
وقتی حالت تهوع شما آن قدر شدید است که بیش تر به مصرف داروهای ضد تهوع فکر می کنید تا به کودک در راهتان ،قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود صحبت نمایید .