روش های ابراز علاقه به فرزندان

فرزندما به عنوان هدیه الهی در این جهان مهمترین ثمره زندگی ما است ، پس باید برای پرورش و موفقیت او گام های مهمی را برداریم یکی از آنها روش های ابراز علاقه به فرزندمان است

 زمانی را با کودکمان بگذرانیم.

زمان بهترین هدیه ای است که می توانیم به کودکمان تقدیم کنیم ،باهم بودن باعث می شود احساسات ،فعالیت ها واعتقادات را با هم مبادله کنیم با این کار علاوه بر اینکه ارتباط برقرار کردن و گفتگو کردن با دیگران را به او می آموزیم  و ارتباط اجتماعی او را بهبود می بخشیم در جریان فعالیت ها وخواسته‌های فرزند دلبندمان قرار میگیریم و می توانیم در کنار راهکارهای جدید و تجربیاتی که در اختیار او می گذاریم او را به سمت موفقیت بیشتر هدایت کنیم .

 الگویی برای فرزندان خود باشیم

فرزند​​​​​​ان ما در زندگی احتیاج به الگوهای مختلفی دارند تا آنان را سرمشق خود قرار دهند وقتی فرزند ما ارزشهای وجودی خود را بشناسند و به عزت نفس دست یابد الگوهایی را برای خود مشخص می سازد که اورا در زندگی به کمال می رساند . و بهترین الگو خود ما هستیم با رفتار و منشی که در زندگی نشان داده ایم.

 به صحبت‌های فرزندانمان با دقت گوش کنید
 زمانی که ما مشتاقانه به حرفهای فرزندمان گوش می دهیم علاوه بر این که او را تشویق می نماییم که حرف هایش را با ما در میان بگذارد، اعتماد به نفس او را نیز تقویت می نماییم . هنگامی که با او صحبت می کنیم وارد دنیای او شویم با تمام وجود به حرف‌هایش توجه کنیم او با این کار ما یاد می گیرد که به صحبت های ما عمیقاً و با تمام وجود گوش دهد .

 شیوه تربیتی مناسبی را برای کودکمان در نظر بگیریم

 فرزند ما باید بیاموزد که در مقابل کارها و اعمالش باید پاسخگو باشد با این روش او میفهمد که مسئولیت کارهایی را که برعهده میگیرد باید به نحو احسن انجام دهد و در مقابل کارهایش او پاسخگوست در کنار آن او باید بفهمد کار و اعمال او مورد نکوهش قرار می گیرد نه خود او و در مقابل نیز باید کارهای خوب اودیده شود.

 کودکان خود را تشویق کنیم

کلمه های امید بخش و تشویق اعتماد به نفس را به کودکان هدیه می‌دهد موفقیت ها و استعداد هایش را باید شناسایی کنیم و کارهای مهمی را که انجام میدهد و در آن موفق است باید دیده شود، کودک ما احتیاج دارد بداند ٱمیدها و آرزوهای او را درک می‌کنیم و به عنوان یک حامی کنارش هستیم . دیدن موفقیت و کامیابی او مهمترین ثمره تشویق و حمایت کردن کارهای درست  اوست .

 تجربه های خود را در اختیار کودک بگذاریم .
ما والدین هرکدام تجربه ها و داستان های ارزشمندی برای گفتن داریم و این داستان ها و تجربیات عکس العمل ما را در مقابل این حوادث نشان می دهد روزی او هم در زندگی شاهد حوادث و یا شرایطی است که می تواند از تجربیات وصحبت های ما استفاده کند  و او دیگر اشتباه ما را تکرار نکند .(می توانیم در کنار صحبت هایمان دفترچه خاطرات زندگیمان را نیز به او هدیه دهیم).

 به فرزندمان بی قید و شرط عشق بورزیم .
عشق. ،هد یه ایست که خداوند در وجود انسان ها قرار داده عشق به فرزند عشق همیشگی و دائمی است، به کودکمان نشان دهیم که در هر لحظه و هر مشکلی ما کنار او هستیم و او می تواند زندگی را تجربه و با سختی و مشکلات آن دست وپنجه نرم کند . اما به عنوان یک حامی همراه اوهستیم.