مدیریت ورزش همراه با کودک

‌ ما بهانه‌ای برای ورزش نکردن داریم. بیشترین بهانه هم وقت است . وقت نداریم به خاطر این که کار می کنیم. وقت نداریم به خاطر مشغول شدن به کارهای خانه و خانواده .ووقت نداریم به دلایل مختلف ولی حقیقت این است که وقت کم تری برای خود وسلامتی خودمان می گذاریم .
با وقت  گذاشتن برای ورزش به دیگران وخودتان نشان می دهید که برای تناسب بدنی تان ارزش قایل هستید . این ارزش گذاری روی فرزندتان هم تاثیر خواهد گذاشت .وقتی که آن ها عزم شما را برای ورزش کردن می بینند،خواهند آموخت که ورزش بخش مهمی از زندگی است ‌وآن ها نیز باید برای این کار برنامه ریزی کنند .
« شیر دادن به کودک نیز در کنار ورزش به برطرف شدن  مشکل چاقی بعد از زایمان کمک می کند . شیر دادن به کودک علاوه بر مزایای فراوانی که  برای مادر دارد ، در سلامتی کودک نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت. یکی از این مزایا پایین بودن خطر چاقی در آینده کودکانی است که با شیر مادر تغذیه می شوند.
چه وقت ورزش کنیم .
هر روز وقتی را به ورزش کردن اختصاص دهید . این زمان نباید ازحتما  روزی یک ساعت باشد . اگرچه بهتر است این چنین باشد، نباید راس ساعت خاصی شروع شود. وقت را به گونه ای تنظیم کنید که ساعت ورزش شما در ساعات پایانی روز که خسته هستید نباشد و همچنین با کارهای دیگر روزانه تداخل نداشته باشد

ممکن است بخواهید بعضی وقت‌ها تنها و بدون حضور بچه یا بچه ها ورزش کنید . برای این کار بهتر است صبح قبل از بچه ها از خواب بیدار شوید و برای پیاده روی بیرون بروید یا با کمک فیلم آموزشی تمرین کنید. این برنامه ریزی معمولاً مفید خواهد بود، زیرا بدین ترتیب روزتان را با برنامه و با شادابی شروع خواهید کرد.
حتی می توانید بعد از ظهر که همسرتان به خانه آمد نیز بچه ها را به او بسپارید و به ورزش تان بپردازید. مشکل ورزش کردن در این ساعت از روز این است که ممکن است خسته باشید ونایی برای بیرون رفتن از خانه وورزش کردن نداشته باشید. درست است استراحت کردن در بعد از ظهر لذت زیادی دارد ،اما کمی ورزش کردن مطمئنا  خیلی بیشتر از چرت زدن فایده خواهد داشت. اگر قصد دارید در این ساعت از روز ورزش کنید باید انگیزه مناسبی برای خود بیابید تا هر روز بعد از ظهر شما را از خانه بیرون بکشد وبه تحرک مجبور کند.
« حتی روزی ۲۰ دقیقه ورزش، ۴ یا ۵ روز در هفته در بالا بردن اعتماد به نفس و بهبود شکل ظاهری اندام های شما تاثیر فراوانی خواهد گذاشت. یادتان باشد که مداومت در ورزش و بیرون از خانه ورزش کردن اهمیت زیادی دارد. البته مضرات  ورزش کردن بیش از حدخیلی بیشتر از ورزش نکردن است. پس بیش از اندازه به خود فشار وارد نکنید.»

یکی دیگر از مشکلات ورزش کردن در ساعات پایانی روز این است که برنامه شما ممکن است به دلیل مشکلات کاری وترافیکی و در نتیجه دیر آمدن همسرتان به خانه، به هم بخورد. باید برای چنین مواقعی نیز آماده باشید. بدین ترتیب با وجود تمام احتمالات  ورزش شما متوقف نخواهد شد.
ورزش کردن همراه با کودک 
تا وقتی هنوز فرزندتان کوچک است به راحتی می توانید در حضوراو ورزش کنید. می توانید او را سوار تاب یا صندلی جهنده کنید تاسرگرم  شود و خودتان با فیلم ورزشی و یوگا مشغول شوید . او نیز با دیدن حرکات شماسرگرم  خواهد شد. می توانید در هنگام ورزش با او صحبت کنید. کار راه بسیار خوبی برای تعیین فشار تمرین نیز خواهد بود! بچه ها محرک های دیداری و شنیداری را دوست دارند.
استفاده از روروک  و یا هر چیز دیگری که بتوانید کودک را در آن بگذارید نیز به شما کمک می کند. البته باید مراقب باشید به اشیا داخل اتاق دست نزند .
اگر هیچ کدام از این روش‌ها را دوست ندارید یا ترجیح می‌دهید در تنهایی تمرین کنید. چرت میان روز او فرصت مناسبی برای ورزش کردن شما خواهد بود. البته ساعت خواب بچه ها را نمی توان همیشه پیش بینی کرد. بنابراین ممکن است از این شیوه نیز زود خسته شوید. در هر حال این روش هر از چند گاهی می تواند مفید باشد. باید آماده باشیدو به محض اینکه او خوابید شروع کنید.