گریه کودک

معمولا کودک در روزهای نخست  پس از تولد کار خاصی جز خوابیدن انجام نمی دهند ،به بیان دیگرتقریبا گریه نمی کنند . اما از بابت این امر چندان شاد نباشید، چون درست از چند هفته دیگر گریه های او آغاز خواهد شد. به طوری که در شش هفتگی به اوج خود خواهد رسید.

در واقع  کودک با گریه خود حامل پیامی برای شما است: گرسنگی ،درد ،یا حتی خوردن غذای بیش از اندازه در نوبت قبلی . شاید هم او جای خودش را خیس کرده است،و یا ممکن است از اینکه پوشک نسبتاً گرم را از خود جدا کرده اید و احساس سرما می کند،ناراحت است ! شاید هم می خواهد به شما بگوید خسته است و میل دارد او را تکان دهید تا بخوابد و یا اینکه احساس کسالت می کند و دوست دارد با او بازی کنید.

البته ممکن است از این ناراحت باشد  که نمی‌تواند به سرعت روی فرش حرکت کند فروش شومینه دست بزند که در این صورت تا شش هفت ماه دیگر باید گریه او را تحمل کنید! با این همه نخستین بار که کودک را در آغوش می گیرید، متوجه هیچ یک  از این موارد نخواهید شد .

((گریه کودک می تواند ضربان قلب، فشار خون و تعریق کف دست والدین را افزایش دهد یا می تواند رگ کردن سینه را به همراه آورد تا جایی که لباس تان را از شیر تر کند.))

تلاش شما می تواند در درک معنای گریه کودک به شما کمک کند، زیرا گریه کودک یک « زبان » است .هر چه زودتر این زبان را کشف کنید ، زودتر از شنیدن گریه های بی معنی خلاص شده ونیز زودتر زبان کودکانه فرزندتان را خواهید فهمید .مهم ترین چیزی که باید در این مرحله مد نظر داشته باشید ،این است که تحت هیچ عنوان درصدد آموزش صبر کردن به کودک برنیایید . در واقع هر چه زودتر به گریه های او پاسخ دهید،بهتراست.